loading...

تفریحات رایگان تهران برای روزهای بی پولی!

تفریحات هیجان انگیز و جذاب تهران را ارزان تر از همیشه تجربه کنید

بازدید : 7
سه شنبه 1 آذر 1401 زمان : 17:15

همان طور که می دانید ، طهران یکی شهر های کشور‌ایران میباشد که به باعث تاریخچه‌ای که داراست مالامال میباشد از تاریخ قدیمی که ولی پایتخت ، شهری امروزی بوده و تفرجگاه ها و مرکز ها بازی اکثری را در خویش مکان داده تا مسافرین و تهرانی ها از لذت وافری با حضور در‌این اماکن ببرند.

در‌حالتی که درپی آشنایی شهر طهران میباشید، درپی این مقاله به تنی چند از شایسته ترین تفریحات این شهر قشنگ و جالب می پردازیم.

شایسته ترین تفریحات طهران

با اعتقادوباور می اقتدار اعلام کرد تهرانگردی یکی شادی بخش ترین وقت ها را برای مسافرین یا این که حتی ساکنان پایتخت ، رقم میزند. با دقت به پایتخت بودن این شهر گران قدر و اعتنا بسیار پادشاهان در سده های اخیر ؛ تجهیزات رفاهی و تفریحی آن ، در حدود پایتخت میهن های غربی میباشد.
خیلی از اشخاص دلداده هیجانند و برای اینکه آدرنالین خونشان بالا برود هر کاری می‌نمایند. جای ‌های تفریحی که هیجان فوق‌العاده ای را برایتان رقم میزند را در اینجا آورده‌ایم.


زیپ لاین
زیپ لاین چیست؟ تسمه‌های مخصوصی دربین دو نقطه که حدواصل در بین آن‌ها عمیق میباشد می بندند و شخصی که خرقه مخصوصی را پوشیده میباشد بوسیله یک قرقره فی مابین دو نقطه جا‌به‌جا میگردد، این عمل به یکسری شیوه متفاوت اعمال میشود یعنی شما میتوانید هم به شرایط نشسته هم به شرایط خوابیده وهم به شرایط آویزان این تجارب را داشته باشید.
زیپ لاین‌ها مثلا دیدنی‌ترین و در عین درحال حاضر ترسناک ترین تفریحات می‌باشند. سُرخوردن بر روی سیم‌ها در حالی که میان زمین و هوا آویزان می باشید، تجربیات‌ایست که هیچوقت از ذهن‌هایتان تمیز نخواهد شد. لازمه جاری ساختن این تفریح این میباشد که ترسی از طول نداشته باشید. پس در صورتیکه خوف از طول ندارید و برعکس حتی شیدا هیجان و طول می‌باشید برای یک‌توشه هم که گردیده بایستی زیپ‌لاین را آزمون فرمایید.
در طهران قابلیت و امکان تجارب‌ ی زیپ لاین سواری وجود دارااست ، در واقعیت در طهران دو زیپ لاین دارای شهرت وجود دارااست که به گستردن ذیل اند.

زیپ لاین توچال یا این که زیپ لاین بام طهران
وسیع ترین زیپ لاین کشور‌ایران که در طول 70 متری واقع گردیده‌است .
کسانی اذن‌ی به کارگیری از زیپ لاین توچال را دارا‌هستند که سنشان بیشتراز 12 سال و وزنشان کمتر از 100 کیلوگرم باشد. به کار گیری از این جذابیت تفریحی محدودیتی برای بانوان ندارد .

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین توچال: 35 هزار تومان
نشانی زیپ لاین بام طهران: ولنجک، بام طهران، زیپ لاین توچال

توچال - یکی‌از مشهور ترین جاذبه های توریسم و جای های تفریحی طهران
زیپ لاین پارک طالقانی یا این که زیپ لاین کماندو
پارک طالقانی که در اطراف پارک آب و حریق قراردارد نیز دارنده زیپ‌لاینی میباشد که ، 210 متر ارتفاع داراست و سوارانش بایستی در طول 30 تا 50 متری از سطح زمین از روی کابل سُر بخورند.
محدودیت های به کار گیری از آن مانند زیپ لاین توچال میباشد با این تفاوت که کسانی اذن‌ی به کار گیری از این زیپ لاین را دارا‌هستند که قدشان در بین 120 تا 150 سانتی‌متر باشد و وزنشان از 120 کیلوگرم بیشتر نباشد.

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین پارک طالقانی: 40 هزار تومان
نشانی زیپ لاین پارک طالقانی: بزرگ راه شهید حقانی، خیابان سرو،‌ موزه انقلاب اسلامی و امان مقدس


جت اسکی
در دسته تفریحی ورزشی فشافویه، تجهیزات خیر و خوبی وجود دارااست. از اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری، کایاک سواری، تا ATV (موتورهای چهار چرخ)، پیست اتومبیلرانی، پینت پر و بال، سوارکاری و تفریحات ورزشی و مهیجی از این تیم که یک روز بهتر را برای شما بسازد .

نشانی : نرسیده به فرودگاه امام، در کیلومتر 18 بزرگراه طهران قم، تیم تفریحی فشافویه
در دریاچه ی تصنعی و مصنوعی چیتگر نیز قابلیت قایق سواری و دیگر ورزش ها و تفریحات آبی‌رنگ وجود داراست.

کارتینگ
این ورزش مفرح و هیجان‌انگیز چندین سالی میباشد که در طهران هواداران متعددی پیدا کرده و به همین خیال شاهد بهره‌برداری شمار متعددی پیست کارتینگ در طهران هستیم.
کارتینگ تفریحی میباشد که در آن عشق و علاقه‌مندان سوار بر اتومبیل‌های کوچکی می شوند و مسیرهای مشخصی را در پیست منحصر می‌پیمایند.

گروه کارتینگ آزادی
در ضلع شمال شرقی میدان آزادی یک پیست کارتینگ وجود داراست که از دوستداشتنی‌ترین پیست‌ها در جمهوری اسلامی ایران میباشد .
ارتفاع این پیست 800 متر و پهنا آن فی مابین 8 تا 10 متر میباشد و در آن فراگیری بدون پول اتومبیل سواری نیز داده می‌گردد.
در این جا محدودیتی برای آقایان و بانوان نیست و به‌شکل به طور همزمان میتوانند از پیست به کار گیری نمایند. همینطور این موسسه دارنده پارکینگ منحصربه‌فرد است.

ارزش بلیط کارتینک آزادی: 51 هزار تومان
نشانی پیست کارتینگ آزادی: ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ ۱۳

کارتینگ فی مابین المللی پرند
کارتینگ پرند او‌لین گروه‌ی تفریحی موتوری بود که برای درگیر شدن خانواده‌ها در جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری شد.
این کارتینگ در جنوب دانش کده آزاد اسلامی پرند واقع شد‌ه‌است و مساحتی بالغ بر 21 هکتار داراست.ارتفاع پیست اتومبیل‌رانی این کارتینگ 5 .1712 متر میباشد و کلیه نصیب‌های آن براساس معیارهای در میان‌المللی ایجاد شده است.
همینطور این شرکت یادگرفتن بدون‌پول ، رستوران و کافی شاپ هم دارااست .

ارزش بلیط کارتینگ دربین المللی پرند: متغیر
نشانی کارتینگ پرند: طهران، بزرگراه طهران ساوه، بعداز عوارضی دوم

پیست کارتینگ موزه خودرو
اولیه پیست کارتینگ سرپوشیده در کشور ایران میباشد که در کیلومتر 11 جاده‌ی منحصر کرج قراردارد و خلال به کار گیری از گروه‌ی کارتینگ، از خودروهای سابق که در این جا مراقبت میشوند نیز دیدن نمایید .
این شرکت پارکینگ بدون پول نیز داراست و فراگیری اصول اول کارتینگ‌به طور بدون‌پول شکل می گیرد

بلیط پیست کارتینگ موزه خودرو: 15 هزار تومان (ممکن میباشد گران گردد)
نشانی پیست کارتینگ موزه خودرو: کیلومتر 11 جاده‌ی منحصربه‌فرد کرج، خیابان 25، جنب دکان سپه، پیست کارتینگ موزه خودرو

پیست کارتینگ فراسا
اشخاصی که برای کارتینگ به فراسا مراجعه می‌نمایند، میتوانند به طور به طور همزمان از دیده‌انداز رودخانه نیز استعمال نمایند. همگی امکانات ایمنی دراین مکان به طور بدون پول در چنگ مراجعان قرار می گیرد .
در حالی که برای استعمال از رستوران و کافی شاپ این شرکت بایستی هزینه غیروابسته پرداخت نمایید ، وای‌فای مجانی در مشت مراجعان قرار گرفته میباشد .

بها بلیط پیست کارتینگ اوشان فشم (فراسا): متغیر
نشانی پیست کارتینگ فشم: جاده لشگرک، 7 کیلومتر پس از میدان زربند به سمت فشم، نرسیده به اوشان، جنب پمپ بنزین

پینت بال
پینت‌بال و پر، رنگ‌اندازی و یا این که رنگاجنگ ، به عنوان مثال بازی های هیجان آور گروهی میباشد که به هر دسته به تعداد نفرات تفنگ‌هایی داده می‌گردد که می توانند با به کار گیری از آن تفنگ‌ها به اعضای گروه رقیب گلوله‌هایی رنگین پرتاب نمایند. در غایت تیمی که واپسین عضو را در زمین بازی داراست، پیروز گردد. بازی صورت های متعدد و ابزارهایی همانند سنگر دارااست که بازی را جالب خیس می‌نماید.
زمین پینت پر و بال دانیال، پرواز، چیتگر، کشور‌ایران زمین، ماتریکس، شهاب، قائم، پینت پر و بال شکارگاه، شایراد، رازی و... برخی از زمین‌های بازی پینت‌بال و پر در طهران میباشند.
در شرایطی که بخواهیم به طور مستقل به هریک بپردازیم مبحثی کامل میباشد به دلیل آن که هرمورد از این مرکزها جذابیت های خاص خویش را میان تجهیزات تفریحی خویش دارا هستند.

ارزش بلیط پینت بال و پر دانیال: 21 هزار تومان
نشانی پینت پر و بال دانیال: اقدسیه، خیابان شهید سباری (آجودانیه)، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، گروه ورزشی میثاق، دسته ورزشی تفریحی دانیال، پینت بال و پر دانیال

بها پینت بال و پر پرواز پالاس: 12 هزار تومان
نشانی پینت پر و بال پرواز پالاس: بزرگ راه یادگار امام، ورودی ایثارگران شمالی، گروه پرواز پلاس

بها بلیط پینت‌بال و پر چیتگر: ورودی برای هر نفر 15 هزار تومان و هر بسته‌ی 50 تایی گلوله 10 هزار تومان
نشانی پینت پر و بال چیتگر: طهران، تلاش غرب، ورودی دریاچه خلیج عجم، پینت پر و بال چیتگر

اسنوکر
اسنوکر (Snooker) صورت دیگری از بیلیارد با شرایطی متعدد میباشد که با چوب منحصر و ۲۱ عدد توپ رنگی بر روی یک میز سبزرنگ اجرا میشود. چنانچه علاقمند به‌این بازی می باشید، سفارش میشود به بام طهران ، پاپلی و یا این که odal مراجعه‌نمایید و از این بازی دیدنی لذت ببرید.

بولینگ
بولینگ بازی هیجان انگیزی که صرفا با یک توپ ایفا می‌شود و باشگاه های متفاوتی در سطح طهران داراست . برخی از باشگاه های بولینگ دوست داستنی طهران به تفصیل تحت میباشد.

تالار بولینگ عبدو در دسته شهید چمران جای‌دارد و یکی‌از تالار‌های شماره نخستین بولینگ در طهران به حساب میآید.
تالار بولینگ شیان که در دسته صدف قراردارد و بنا شده در ناحیه لویزان طهران میباشد.
اریکه ایرانیان یک کدام از مهمترین جاهای تفریحی طهران به حساب می‌آید که در غرب پایتخت قرار گرفته، دسته فرهنگی-تفریحی-ورزشی میباشد و شما میتوانید به طور جدا از هم از بولینگ اریکه ایرانیان استعمال نمائید.
دسته ورزشی انقلاب بلندمرتبه‌ترین، مجهزترین و شایسته ترین راءس تفریحی ورزشی پایتخت میباشد که تالار بولینگ آن از بالاترین تکنولوژی امتیازدهی دیجیتال به کارگیری می‌گردد. همینطور سیستم تهویه و سیستم صوتی تالار بولینگ سبب گردیده تا اشخاص متعددی این تالار را برای بازی بولینگ تعیین نمایند.

بانجی جامپینگ
طول زیاد با ادویه سقوط‌ آزاد منجر گردیده‌است که هر کسی جرئت آزمون کردن این تفریح را نداشته باشد ولی درصورتی که شما هم از عاشقان طول می‌باشید کافی‌ست یک توشه دل را به‌دریا بزنید و این فعالیت را آزمون نمایید . در اینجا به برخی از مراکزی که‌این قابلیت و امکان تفریحی را دارند میپردازیم.

بانجی جامپینگ بوستان ولایت
در سال 1390 ساخته شد . 50 متر طول داراست و می بایست در لحاظ داشته باشید که برای استعمال هم محدودیت وزنی و هم محدودیت سنی داراست. بانوان هم قابلیت و امکان به کارگیری از آن را دارا‌هستند .

نشانی: انتهای اتوبان نواب، بوستان ولایت، ورودی چهار دسته شهر ورزش‌

بانجی جامپینگ برای عاشقان پرواز
خلال زیپ‌لاین ، قابلیت بانجی جامپینگ هم در توچال وجود داراست.بیش ا ۴۰متر طول داراست و صرفا آقایانی که بالای ۱۴سال سن و کمتر از ۹۰کیلوگرم وزن دارا هستند قابلیت به کار گیری از آن را وجود داراست.

نشانی : طهران، اتوبان شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک، تیم تله کابین توچال

بانجی جامپینگ توچال - برای دیدن بها و عکس های بیشتر از بانجی جامپینگ توچال می توانید بر روی لینک و پیوند کلیک فرمایید .
بانجی جامپینگ بوستان ولایت
در سال ۱۳۹۱ ، در بوستان ولایت طهران فعال سازی گردیده‌است و برای اشخاص بالای ۱۴سال با وزن کمتر از ۸۵ کیلوگرم ، قابل به کار گیری میباشد .

نشانی : طهران، انتهای بزرگراه نواب، بوستان ولایت، درِ شماره ۴ شهر ورزش، بعداز حریق آدرس

اسکیت یو
اسکیت هیجان آور هوایی U صورت با گنجایش 16 نفر هم‌زمان که برای اشخاص ذیل ۱۶سال و بالای ۸۰. کیلوگرم پیشنهاد نمی‌شود. این بازی جالب را در پارک شهدای خلیج عجم در چیتگر ، می توانید آزمون نمائید.

تفریحی پرهیجان به اسم سورتمه سواری
دربند قادر است برای شما بسیار موثر باشد. کوهنوردی، طبیعت گردی، بانجی جامپینگ، سورتمه سواری و... را تجربیات نمائید. آب و هوای بهتر این ناحیه به خیال و خاطر قرارگیری در کوهپایه البرز میباشد. درین مسیر که در غایت به آبشار دوقلو و شیرپلا می رسد، جذاب‌های طبیعی زیبایی وجود داراست.
سورتمه در بوستان گلابدره ، در سال ۱۳۹۲ با شایسته ترین استاندارد های اروپایی فعال سازی شد و امروزه یکی جاذبه های فوق العاده پربیننده طهران و دربند میباشد!

اتاق فرار
اتاق فرارو گریز یا این که اسکیپ روم بازی فیزیکی ـ ماجراجویی میباشد که به طور گروهی اعمال میگردد. در سال‌های اخیر بازار اتاق‌ های گریز گرم گردیده است و علاقه مندان متعددی پیدا کرده‌اند. اتاق های فرارو گریز، یک کدام از جاهای تفریحی طهران هستند. در‌این بازی کمپانی کنندگان باطن اتاقی می گردند که در آن پشت سرشان قفل می گردد و اشخاص بایستی پیاله بازه مجال معین گردیده با یافت کردن سرنخ‌ها و حل معماها روش خروج را پیدا نمایند. ولی تعداد اشخاص و فرصت اجرا بازی به نوع سناریویی که تعیین می کنید بستگی داراست.
معماهای رمز آلودی که در طول یه خرده می بایست آن‌ها را حل فرمایید با اعتنا یه نمایش که بازی می کنید گوناگون میباشد و اتاق فرار و گریز های مختلفی آنها‌را در طهران ارائه میدهند به عنوان مثال اتاق فراروگریز فکرکده بهروزی آباد، منزل اسرار ذهن خوشگل پاسداران، اتاق فرار و گریز ریپتون ستارخان، اتاق فراروگریز گاراژ محمودیه، اتاق گریز انیگما ساختمان بلند تولد ( که دارای اسم و رسم ترین اتاق فراروگریز طهران میباشد ) و …

سینما
سینما به طبعً برای اشخاص مسن خانواده خاطره انگیز و زنده کننده تجربیات‌های شیرینی از جوانی میباشد. طهران با دقت به وسعتی که دارااست سینماهای متعددی را در خویش مکان داده میباشد. سینما جی ، سینما بهمن ، سینما سروش و سینما بعدازظهر نو ، سینما رازی ، سینما چارسو ، سینما آزادی ، سینما آلبوم ملت و … ازجمله سینما های طهران می‌باشند که برای هم خوانی با سینما های امروزی تجدید بنا گردیده اند.

کنسرت
حدوداً کلیه خوانند‌گان به اسم، در سال چند کنسرت برگزار می‌نمایند که سبب ساز می‌گردد تعداد متعددی از عاشقان موسیقی به طهران مهاجرت می‌نمایند صرفا به خیال و خاطر کمپانی در کنسرت خواننده محبوبشان که ممکن میباشد در هرکدام از سالن های مطرح طهران برگزار خواهد شد.
این سالن ها عبارتند از :
ساختمان بلند تولد ، سالن وحدت ، وزارت سرزمین، سالن رودکی ، سالن اریکه ایرانیان ، تالار ولادت نمایشگاه میان‌المللی و سالن حیاط شمس
برای اگاهی از تئاترها و کنسرت‌ها و تهیه و تنظیم بلیط میتوانید به وب سایت جمهوری اسلامی ایران کنسرت و تی وال که دو تارنما ارائه دهنده واپسین کنسرت‌های طهران و شهرستان‌ها میباشند، مراجعه‌کنید.

پارک های آبی
از زمانی که استخرهای سرپوشیده و درپی آن، پارک های آبی‌رنگ ساخته شدند دیگر فرقی نمی نماید در چه فصلی از سال هوای آب تنی به سرتان بزند. این در حالتی که میباشد قدیم خیس ها تنها در فصل‌تابستان که هوا گرم بود می توانستیم با خیال و خاطر شل از شنا کردن در استخر ها لذت ببریم.
اُپارک فعالیت خویش را در سال ۱۳۹۶ و تحت عنوان مطرح ترین پارک سرپوشیده مرزوبوم استارت کرد. اُپارک ۵۵ هزار متر مربع مساحت داراست و ۳۰۰۰ کمددیواری برای حفظ وسایل شما در آن جان دار میباشد. اولی و شایسته ترین انتخابتان در هجرت به پایتخت پارک آبی‌رنگ اُپارک میباشد.

کوهنوردی
درین نصیب میخواهیم به مسیر های کوهنوردی طهران برویم. از آن جایی که مردمان این شهر برای کوهنوردی مسیرهای متعددی دارا‌هستند تا بتوانند برای خودشان نرم افزار های یک روزه کوهنوردی تهیه نمایند و ارتفاعات بالایی این شهر مالامال آشفتگی بروند. اینجا به تنی چند از دوست داستنی ترین این مسیرهای دیدنی و طبیعی میپردازیم.

مسیر دارآباد
مسیر دارآباد که در شمال شرقی شمیران واقع گردیده است ، دره ای زیبایی دارااست و طول آن ۱۷۵۰ متر می باشد ، که تا طول حدود ۲۶۰۰ متر در جهت شمال و شمال‌غرب امتداد پیدا کرده.

مسیر کلکچال
یکی‌از دیگر از دوستداشتنی ترین مسیرهای کوهنوردی در طهران مسیر کلکچال میباشد که به سبب ساز مسیر کوتاه و نادر خطر و وجود تجهیزات مطلوب گزینه عشق کوهنوردان میباشد .

مسیر ولنجک (تله کابین توچال)
مثلا کهن ترین و جالب ترین هدف های کوهنوردی در جمهوری اسلامی ایران به حساب آورده می شود که طول قله ی آن به طور تقریب ۳۹۶۰ متر میباشد و در شمال طهران، در بین حرفه کوه البرز مکان خوش نموده است.

درکه (پلنگچال)
دربند یا این که شیرپلا
مسیر حصارک ، گلابدره و فرحزاد
مسیر های کوهنوردی شهر طهران می‌باشند.

پیک نیک
برای فراروگریز از گرفتاری‌های معاش شهری و ارتقاء چگونگی معاش، پیک نیک محیط طهران یا این که اتراق در پارک‌های طهران و وقار نتیجه ها کردن از آن میتواند چاره قابل قبولی برای ادامه معاش درین شهر نامرتب باشد .

کن سولقان
پارک پردیسان
پارک چیتگر
بوستان ولایت
بوستان طالقانی
پارک آب و حریق
بوستان نهج البلاغه

ولی تعداد پارک های این شهر بی شمار بوده و در اینجا صرفا تنی چند از دیرین ترین اصلی ترین و دیدنی ترین های آنان‌را برای شما آورده ایم.

بازدید از جای های جالب دارای اسم و رسم طهران
در صورتیکه مجال کوتاهی دارید و می خواهید مهم‌ترین و هیجان انگیزترین مرکزها را مشاهده کنید، بایستی بدانید که تفریح در طهران معمولی‌ترین شغل میباشد به دلیل آنکه شما با هر میزان دارایی‌ای می توانید تفریحات دیدنی و هیجان آور پیدا فرمائید.
گلشن طیوران ، بام طهران ، توچال ، پارک جمشیدیه ، پارک آب و حریق ، پارک ژوراسیک ، پل طبیعت طهران ، دربند و دریاچه چیتگر به عنوان مثال جای هایی می باشند که در شرایطی که در یک مجال خیلی کوتاه و محصور تصمیم به تجارب تنی چند از این سرگرمی ها و تفریحات شهر را دارید می توانید به آسانی با گزینش یکی این آیتم ها ، روز ماندگار را تجارب فرمایید .
همینطور ساختمان بلند آزادی ، ساختمان بلند ولادت ، منزل هنرمندان ، کاخ موزه ها یی همانند کاخ سعدآباد ، کاخ گلستان ، موزه های جمهوری اسلامی ایران باستان ، حوض و سفالینه ، هنر معاصر ، عمارت ها، زیارتگاه ها و اثرها اختصاصی تفریحی ، تاریخی و فرهنگی بسیار دیگری که بازدید از آن ها می تواند خاطره‌های دلنشینی از این شهر را برایتان به یادگار بگذارد، بها این را دارا‌هستند که محرمانه به آن ها بزنید.

معرفی اختصاصی پیست اسکی دربندسر + تخفیف بلیط

لیست تفریحات هیجان انگیز در تهران

همان طور که می دانید ، طهران یکی شهر های کشور‌ایران میباشد که به باعث تاریخچه‌ای که داراست مالامال میباشد از تاریخ قدیمی که ولی پایتخت ، شهری امروزی بوده و تفرجگاه ها و مرکز ها بازی اکثری را در خویش مکان داده تا مسافرین و تهرانی ها از لذت وافری با حضور در‌این اماکن ببرند.

در‌حالتی که درپی آشنایی شهر طهران میباشید، درپی این مقاله به تنی چند از شایسته ترین تفریحات این شهر قشنگ و جالب می پردازیم.

شایسته ترین تفریحات طهران

با اعتقادوباور می اقتدار اعلام کرد تهرانگردی یکی شادی بخش ترین وقت ها را برای مسافرین یا این که حتی ساکنان پایتخت ، رقم میزند. با دقت به پایتخت بودن این شهر گران قدر و اعتنا بسیار پادشاهان در سده های اخیر ؛ تجهیزات رفاهی و تفریحی آن ، در حدود پایتخت میهن های غربی میباشد.
خیلی از اشخاص دلداده هیجانند و برای اینکه آدرنالین خونشان بالا برود هر کاری می‌نمایند. جای ‌های تفریحی که هیجان فوق‌العاده ای را برایتان رقم میزند را در اینجا آورده‌ایم.


زیپ لاین
زیپ لاین چیست؟ تسمه‌های مخصوصی دربین دو نقطه که حدواصل در بین آن‌ها عمیق میباشد می بندند و شخصی که خرقه مخصوصی را پوشیده میباشد بوسیله یک قرقره فی مابین دو نقطه جا‌به‌جا میگردد، این عمل به یکسری شیوه متفاوت اعمال میشود یعنی شما میتوانید هم به شرایط نشسته هم به شرایط خوابیده وهم به شرایط آویزان این تجارب را داشته باشید.
زیپ لاین‌ها مثلا دیدنی‌ترین و در عین درحال حاضر ترسناک ترین تفریحات می‌باشند. سُرخوردن بر روی سیم‌ها در حالی که میان زمین و هوا آویزان می باشید، تجربیات‌ایست که هیچوقت از ذهن‌هایتان تمیز نخواهد شد. لازمه جاری ساختن این تفریح این میباشد که ترسی از طول نداشته باشید. پس در صورتیکه خوف از طول ندارید و برعکس حتی شیدا هیجان و طول می‌باشید برای یک‌توشه هم که گردیده بایستی زیپ‌لاین را آزمون فرمایید.
در طهران قابلیت و امکان تجارب‌ ی زیپ لاین سواری وجود دارااست ، در واقعیت در طهران دو زیپ لاین دارای شهرت وجود دارااست که به گستردن ذیل اند.

زیپ لاین توچال یا این که زیپ لاین بام طهران
وسیع ترین زیپ لاین کشور‌ایران که در طول 70 متری واقع گردیده‌است .
کسانی اذن‌ی به کارگیری از زیپ لاین توچال را دارا‌هستند که سنشان بیشتراز 12 سال و وزنشان کمتر از 100 کیلوگرم باشد. به کار گیری از این جذابیت تفریحی محدودیتی برای بانوان ندارد .

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین توچال: 35 هزار تومان
نشانی زیپ لاین بام طهران: ولنجک، بام طهران، زیپ لاین توچال

توچال - یکی‌از مشهور ترین جاذبه های توریسم و جای های تفریحی طهران
زیپ لاین پارک طالقانی یا این که زیپ لاین کماندو
پارک طالقانی که در اطراف پارک آب و حریق قراردارد نیز دارنده زیپ‌لاینی میباشد که ، 210 متر ارتفاع داراست و سوارانش بایستی در طول 30 تا 50 متری از سطح زمین از روی کابل سُر بخورند.
محدودیت های به کار گیری از آن مانند زیپ لاین توچال میباشد با این تفاوت که کسانی اذن‌ی به کار گیری از این زیپ لاین را دارا‌هستند که قدشان در بین 120 تا 150 سانتی‌متر باشد و وزنشان از 120 کیلوگرم بیشتر نباشد.

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین پارک طالقانی: 40 هزار تومان
نشانی زیپ لاین پارک طالقانی: بزرگ راه شهید حقانی، خیابان سرو،‌ موزه انقلاب اسلامی و امان مقدس


جت اسکی
در دسته تفریحی ورزشی فشافویه، تجهیزات خیر و خوبی وجود دارااست. از اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری، کایاک سواری، تا ATV (موتورهای چهار چرخ)، پیست اتومبیلرانی، پینت پر و بال، سوارکاری و تفریحات ورزشی و مهیجی از این تیم که یک روز بهتر را برای شما بسازد .

نشانی : نرسیده به فرودگاه امام، در کیلومتر 18 بزرگراه طهران قم، تیم تفریحی فشافویه
در دریاچه ی تصنعی و مصنوعی چیتگر نیز قابلیت قایق سواری و دیگر ورزش ها و تفریحات آبی‌رنگ وجود داراست.

کارتینگ
این ورزش مفرح و هیجان‌انگیز چندین سالی میباشد که در طهران هواداران متعددی پیدا کرده و به همین خیال شاهد بهره‌برداری شمار متعددی پیست کارتینگ در طهران هستیم.
کارتینگ تفریحی میباشد که در آن عشق و علاقه‌مندان سوار بر اتومبیل‌های کوچکی می شوند و مسیرهای مشخصی را در پیست منحصر می‌پیمایند.

گروه کارتینگ آزادی
در ضلع شمال شرقی میدان آزادی یک پیست کارتینگ وجود داراست که از دوستداشتنی‌ترین پیست‌ها در جمهوری اسلامی ایران میباشد .
ارتفاع این پیست 800 متر و پهنا آن فی مابین 8 تا 10 متر میباشد و در آن فراگیری بدون پول اتومبیل سواری نیز داده می‌گردد.
در این جا محدودیتی برای آقایان و بانوان نیست و به‌شکل به طور همزمان میتوانند از پیست به کار گیری نمایند. همینطور این موسسه دارنده پارکینگ منحصربه‌فرد است.

ارزش بلیط کارتینک آزادی: 51 هزار تومان
نشانی پیست کارتینگ آزادی: ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ ۱۳

کارتینگ فی مابین المللی پرند
کارتینگ پرند او‌لین گروه‌ی تفریحی موتوری بود که برای درگیر شدن خانواده‌ها در جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری شد.
این کارتینگ در جنوب دانش کده آزاد اسلامی پرند واقع شد‌ه‌است و مساحتی بالغ بر 21 هکتار داراست.ارتفاع پیست اتومبیل‌رانی این کارتینگ 5 .1712 متر میباشد و کلیه نصیب‌های آن براساس معیارهای در میان‌المللی ایجاد شده است.
همینطور این شرکت یادگرفتن بدون‌پول ، رستوران و کافی شاپ هم دارااست .

ارزش بلیط کارتینگ دربین المللی پرند: متغیر
نشانی کارتینگ پرند: طهران، بزرگراه طهران ساوه، بعداز عوارضی دوم

پیست کارتینگ موزه خودرو
اولیه پیست کارتینگ سرپوشیده در کشور ایران میباشد که در کیلومتر 11 جاده‌ی منحصر کرج قراردارد و خلال به کار گیری از گروه‌ی کارتینگ، از خودروهای سابق که در این جا مراقبت میشوند نیز دیدن نمایید .
این شرکت پارکینگ بدون پول نیز داراست و فراگیری اصول اول کارتینگ‌به طور بدون‌پول شکل می گیرد

بلیط پیست کارتینگ موزه خودرو: 15 هزار تومان (ممکن میباشد گران گردد)
نشانی پیست کارتینگ موزه خودرو: کیلومتر 11 جاده‌ی منحصربه‌فرد کرج، خیابان 25، جنب دکان سپه، پیست کارتینگ موزه خودرو

پیست کارتینگ فراسا
اشخاصی که برای کارتینگ به فراسا مراجعه می‌نمایند، میتوانند به طور به طور همزمان از دیده‌انداز رودخانه نیز استعمال نمایند. همگی امکانات ایمنی دراین مکان به طور بدون پول در چنگ مراجعان قرار می گیرد .
در حالی که برای استعمال از رستوران و کافی شاپ این شرکت بایستی هزینه غیروابسته پرداخت نمایید ، وای‌فای مجانی در مشت مراجعان قرار گرفته میباشد .

بها بلیط پیست کارتینگ اوشان فشم (فراسا): متغیر
نشانی پیست کارتینگ فشم: جاده لشگرک، 7 کیلومتر پس از میدان زربند به سمت فشم، نرسیده به اوشان، جنب پمپ بنزین

پینت بال
پینت‌بال و پر، رنگ‌اندازی و یا این که رنگاجنگ ، به عنوان مثال بازی های هیجان آور گروهی میباشد که به هر دسته به تعداد نفرات تفنگ‌هایی داده می‌گردد که می توانند با به کار گیری از آن تفنگ‌ها به اعضای گروه رقیب گلوله‌هایی رنگین پرتاب نمایند. در غایت تیمی که واپسین عضو را در زمین بازی داراست، پیروز گردد. بازی صورت های متعدد و ابزارهایی همانند سنگر دارااست که بازی را جالب خیس می‌نماید.
زمین پینت پر و بال دانیال، پرواز، چیتگر، کشور‌ایران زمین، ماتریکس، شهاب، قائم، پینت پر و بال شکارگاه، شایراد، رازی و... برخی از زمین‌های بازی پینت‌بال و پر در طهران میباشند.
در شرایطی که بخواهیم به طور مستقل به هریک بپردازیم مبحثی کامل میباشد به دلیل آن که هرمورد از این مرکزها جذابیت های خاص خویش را میان تجهیزات تفریحی خویش دارا هستند.

ارزش بلیط پینت بال و پر دانیال: 21 هزار تومان
نشانی پینت پر و بال دانیال: اقدسیه، خیابان شهید سباری (آجودانیه)، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، گروه ورزشی میثاق، دسته ورزشی تفریحی دانیال، پینت بال و پر دانیال

بها پینت بال و پر پرواز پالاس: 12 هزار تومان
نشانی پینت پر و بال پرواز پالاس: بزرگ راه یادگار امام، ورودی ایثارگران شمالی، گروه پرواز پلاس

بها بلیط پینت‌بال و پر چیتگر: ورودی برای هر نفر 15 هزار تومان و هر بسته‌ی 50 تایی گلوله 10 هزار تومان
نشانی پینت پر و بال چیتگر: طهران، تلاش غرب، ورودی دریاچه خلیج عجم، پینت پر و بال چیتگر

اسنوکر
اسنوکر (Snooker) صورت دیگری از بیلیارد با شرایطی متعدد میباشد که با چوب منحصر و ۲۱ عدد توپ رنگی بر روی یک میز سبزرنگ اجرا میشود. چنانچه علاقمند به‌این بازی می باشید، سفارش میشود به بام طهران ، پاپلی و یا این که odal مراجعه‌نمایید و از این بازی دیدنی لذت ببرید.

بولینگ
بولینگ بازی هیجان انگیزی که صرفا با یک توپ ایفا می‌شود و باشگاه های متفاوتی در سطح طهران داراست . برخی از باشگاه های بولینگ دوست داستنی طهران به تفصیل تحت میباشد.

تالار بولینگ عبدو در دسته شهید چمران جای‌دارد و یکی‌از تالار‌های شماره نخستین بولینگ در طهران به حساب میآید.
تالار بولینگ شیان که در دسته صدف قراردارد و بنا شده در ناحیه لویزان طهران میباشد.
اریکه ایرانیان یک کدام از مهمترین جاهای تفریحی طهران به حساب می‌آید که در غرب پایتخت قرار گرفته، دسته فرهنگی-تفریحی-ورزشی میباشد و شما میتوانید به طور جدا از هم از بولینگ اریکه ایرانیان استعمال نمائید.
دسته ورزشی انقلاب بلندمرتبه‌ترین، مجهزترین و شایسته ترین راءس تفریحی ورزشی پایتخت میباشد که تالار بولینگ آن از بالاترین تکنولوژی امتیازدهی دیجیتال به کارگیری می‌گردد. همینطور سیستم تهویه و سیستم صوتی تالار بولینگ سبب گردیده تا اشخاص متعددی این تالار را برای بازی بولینگ تعیین نمایند.

بانجی جامپینگ
طول زیاد با ادویه سقوط‌ آزاد منجر گردیده‌است که هر کسی جرئت آزمون کردن این تفریح را نداشته باشد ولی درصورتی که شما هم از عاشقان طول می‌باشید کافی‌ست یک توشه دل را به‌دریا بزنید و این فعالیت را آزمون نمایید . در اینجا به برخی از مراکزی که‌این قابلیت و امکان تفریحی را دارند میپردازیم.

بانجی جامپینگ بوستان ولایت
در سال 1390 ساخته شد . 50 متر طول داراست و می بایست در لحاظ داشته باشید که برای استعمال هم محدودیت وزنی و هم محدودیت سنی داراست. بانوان هم قابلیت و امکان به کارگیری از آن را دارا‌هستند .

نشانی: انتهای اتوبان نواب، بوستان ولایت، ورودی چهار دسته شهر ورزش‌

بانجی جامپینگ برای عاشقان پرواز
خلال زیپ‌لاین ، قابلیت بانجی جامپینگ هم در توچال وجود داراست.بیش ا ۴۰متر طول داراست و صرفا آقایانی که بالای ۱۴سال سن و کمتر از ۹۰کیلوگرم وزن دارا هستند قابلیت به کار گیری از آن را وجود داراست.

نشانی : طهران، اتوبان شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک، تیم تله کابین توچال

بانجی جامپینگ توچال - برای دیدن بها و عکس های بیشتر از بانجی جامپینگ توچال می توانید بر روی لینک و پیوند کلیک فرمایید .
بانجی جامپینگ بوستان ولایت
در سال ۱۳۹۱ ، در بوستان ولایت طهران فعال سازی گردیده‌است و برای اشخاص بالای ۱۴سال با وزن کمتر از ۸۵ کیلوگرم ، قابل به کار گیری میباشد .

نشانی : طهران، انتهای بزرگراه نواب، بوستان ولایت، درِ شماره ۴ شهر ورزش، بعداز حریق آدرس

اسکیت یو
اسکیت هیجان آور هوایی U صورت با گنجایش 16 نفر هم‌زمان که برای اشخاص ذیل ۱۶سال و بالای ۸۰. کیلوگرم پیشنهاد نمی‌شود. این بازی جالب را در پارک شهدای خلیج عجم در چیتگر ، می توانید آزمون نمائید.

تفریحی پرهیجان به اسم سورتمه سواری
دربند قادر است برای شما بسیار موثر باشد. کوهنوردی، طبیعت گردی، بانجی جامپینگ، سورتمه سواری و... را تجربیات نمائید. آب و هوای بهتر این ناحیه به خیال و خاطر قرارگیری در کوهپایه البرز میباشد. درین مسیر که در غایت به آبشار دوقلو و شیرپلا می رسد، جذاب‌های طبیعی زیبایی وجود داراست.
سورتمه در بوستان گلابدره ، در سال ۱۳۹۲ با شایسته ترین استاندارد های اروپایی فعال سازی شد و امروزه یکی جاذبه های فوق العاده پربیننده طهران و دربند میباشد!

اتاق فرار
اتاق فرارو گریز یا این که اسکیپ روم بازی فیزیکی ـ ماجراجویی میباشد که به طور گروهی اعمال میگردد. در سال‌های اخیر بازار اتاق‌ های گریز گرم گردیده است و علاقه مندان متعددی پیدا کرده‌اند. اتاق های فرارو گریز، یک کدام از جاهای تفریحی طهران هستند. در‌این بازی کمپانی کنندگان باطن اتاقی می گردند که در آن پشت سرشان قفل می گردد و اشخاص بایستی پیاله بازه مجال معین گردیده با یافت کردن سرنخ‌ها و حل معماها روش خروج را پیدا نمایند. ولی تعداد اشخاص و فرصت اجرا بازی به نوع سناریویی که تعیین می کنید بستگی داراست.
معماهای رمز آلودی که در طول یه خرده می بایست آن‌ها را حل فرمایید با اعتنا یه نمایش که بازی می کنید گوناگون میباشد و اتاق فرار و گریز های مختلفی آنها‌را در طهران ارائه میدهند به عنوان مثال اتاق فراروگریز فکرکده بهروزی آباد، منزل اسرار ذهن خوشگل پاسداران، اتاق فرار و گریز ریپتون ستارخان، اتاق فراروگریز گاراژ محمودیه، اتاق گریز انیگما ساختمان بلند تولد ( که دارای اسم و رسم ترین اتاق فراروگریز طهران میباشد ) و …

سینما
سینما به طبعً برای اشخاص مسن خانواده خاطره انگیز و زنده کننده تجربیات‌های شیرینی از جوانی میباشد. طهران با دقت به وسعتی که دارااست سینماهای متعددی را در خویش مکان داده میباشد. سینما جی ، سینما بهمن ، سینما سروش و سینما بعدازظهر نو ، سینما رازی ، سینما چارسو ، سینما آزادی ، سینما آلبوم ملت و … ازجمله سینما های طهران می‌باشند که برای هم خوانی با سینما های امروزی تجدید بنا گردیده اند.

کنسرت
حدوداً کلیه خوانند‌گان به اسم، در سال چند کنسرت برگزار می‌نمایند که سبب ساز می‌گردد تعداد متعددی از عاشقان موسیقی به طهران مهاجرت می‌نمایند صرفا به خیال و خاطر کمپانی در کنسرت خواننده محبوبشان که ممکن میباشد در هرکدام از سالن های مطرح طهران برگزار خواهد شد.
این سالن ها عبارتند از :
ساختمان بلند تولد ، سالن وحدت ، وزارت سرزمین، سالن رودکی ، سالن اریکه ایرانیان ، تالار ولادت نمایشگاه میان‌المللی و سالن حیاط شمس
برای اگاهی از تئاترها و کنسرت‌ها و تهیه و تنظیم بلیط میتوانید به وب سایت جمهوری اسلامی ایران کنسرت و تی وال که دو تارنما ارائه دهنده واپسین کنسرت‌های طهران و شهرستان‌ها میباشند، مراجعه‌کنید.

پارک های آبی
از زمانی که استخرهای سرپوشیده و درپی آن، پارک های آبی‌رنگ ساخته شدند دیگر فرقی نمی نماید در چه فصلی از سال هوای آب تنی به سرتان بزند. این در حالتی که میباشد قدیم خیس ها تنها در فصل‌تابستان که هوا گرم بود می توانستیم با خیال و خاطر شل از شنا کردن در استخر ها لذت ببریم.
اُپارک فعالیت خویش را در سال ۱۳۹۶ و تحت عنوان مطرح ترین پارک سرپوشیده مرزوبوم استارت کرد. اُپارک ۵۵ هزار متر مربع مساحت داراست و ۳۰۰۰ کمددیواری برای حفظ وسایل شما در آن جان دار میباشد. اولی و شایسته ترین انتخابتان در هجرت به پایتخت پارک آبی‌رنگ اُپارک میباشد.

کوهنوردی
درین نصیب میخواهیم به مسیر های کوهنوردی طهران برویم. از آن جایی که مردمان این شهر برای کوهنوردی مسیرهای متعددی دارا‌هستند تا بتوانند برای خودشان نرم افزار های یک روزه کوهنوردی تهیه نمایند و ارتفاعات بالایی این شهر مالامال آشفتگی بروند. اینجا به تنی چند از دوست داستنی ترین این مسیرهای دیدنی و طبیعی میپردازیم.

مسیر دارآباد
مسیر دارآباد که در شمال شرقی شمیران واقع گردیده است ، دره ای زیبایی دارااست و طول آن ۱۷۵۰ متر می باشد ، که تا طول حدود ۲۶۰۰ متر در جهت شمال و شمال‌غرب امتداد پیدا کرده.

مسیر کلکچال
یکی‌از دیگر از دوستداشتنی ترین مسیرهای کوهنوردی در طهران مسیر کلکچال میباشد که به سبب ساز مسیر کوتاه و نادر خطر و وجود تجهیزات مطلوب گزینه عشق کوهنوردان میباشد .

مسیر ولنجک (تله کابین توچال)
مثلا کهن ترین و جالب ترین هدف های کوهنوردی در جمهوری اسلامی ایران به حساب آورده می شود که طول قله ی آن به طور تقریب ۳۹۶۰ متر میباشد و در شمال طهران، در بین حرفه کوه البرز مکان خوش نموده است.

درکه (پلنگچال)
دربند یا این که شیرپلا
مسیر حصارک ، گلابدره و فرحزاد
مسیر های کوهنوردی شهر طهران می‌باشند.

پیک نیک
برای فراروگریز از گرفتاری‌های معاش شهری و ارتقاء چگونگی معاش، پیک نیک محیط طهران یا این که اتراق در پارک‌های طهران و وقار نتیجه ها کردن از آن میتواند چاره قابل قبولی برای ادامه معاش درین شهر نامرتب باشد .

کن سولقان
پارک پردیسان
پارک چیتگر
بوستان ولایت
بوستان طالقانی
پارک آب و حریق
بوستان نهج البلاغه

ولی تعداد پارک های این شهر بی شمار بوده و در اینجا صرفا تنی چند از دیرین ترین اصلی ترین و دیدنی ترین های آنان‌را برای شما آورده ایم.

بازدید از جای های جالب دارای اسم و رسم طهران
در صورتیکه مجال کوتاهی دارید و می خواهید مهم‌ترین و هیجان انگیزترین مرکزها را مشاهده کنید، بایستی بدانید که تفریح در طهران معمولی‌ترین شغل میباشد به دلیل آنکه شما با هر میزان دارایی‌ای می توانید تفریحات دیدنی و هیجان آور پیدا فرمائید.
گلشن طیوران ، بام طهران ، توچال ، پارک جمشیدیه ، پارک آب و حریق ، پارک ژوراسیک ، پل طبیعت طهران ، دربند و دریاچه چیتگر به عنوان مثال جای هایی می باشند که در شرایطی که در یک مجال خیلی کوتاه و محصور تصمیم به تجارب تنی چند از این سرگرمی ها و تفریحات شهر را دارید می توانید به آسانی با گزینش یکی این آیتم ها ، روز ماندگار را تجارب فرمایید .
همینطور ساختمان بلند آزادی ، ساختمان بلند ولادت ، منزل هنرمندان ، کاخ موزه ها یی همانند کاخ سعدآباد ، کاخ گلستان ، موزه های جمهوری اسلامی ایران باستان ، حوض و سفالینه ، هنر معاصر ، عمارت ها، زیارتگاه ها و اثرها اختصاصی تفریحی ، تاریخی و فرهنگی بسیار دیگری که بازدید از آن ها می تواند خاطره‌های دلنشینی از این شهر را برایتان به یادگار بگذارد، بها این را دارا‌هستند که محرمانه به آن ها بزنید.

معرفی اختصاصی پیست اسکی دربندسر + تخفیف بلیط

لیست تفریحات هیجان انگیز در تهران

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 27
  • بازدید کلی : 126
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه