loading...

تفریحات رایگان تهران برای روزهای بی پولی!

تفریحات هیجان انگیز و جذاب تهران را ارزان تر از همیشه تجربه کنید

بازدید : 5
سه شنبه 2 اسفند 1401 زمان : 18:18

آیا تا به اکنون برایتان پرسش اتفاق افتاده که چندین جزیره در کشور‌ایران وجود دارااست؟ شاید اطمینان نکنید البته 427 جزیره خرد و بلندمرتبه در مرزوبوم وطنمان عرض‌اندام می‌نمایند. جزیره‌هایی که هریک با دقت به نوع جغرافیا و وضعیت مکانی دیده نواز و مخصوص می‌باشند.

زمانی نام جزیره به گوش ما می خورد معمولا حافظه مکانی خیلی خاص، دیدنی و گاهی اسرارآمیز میفتیم که در دل آب جای‌دارد. کشورمان جمهوری اسلامی ایران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متفاوت و بسیار زیبایی داراست و مدام می‌قدرت برای مهاجرت به مکانی بکر روی آن اکانت کرد.

تنی چند از این جزیره‌ها به جهت جاذبه‌های توریسم متنوع مقصدی خوب برای هجرت اکانت می آیند. جزیره‌هایی که اکثر آن ها در استان های جنوبی قرار دارا‌هستند. ولی خیلی از ما بجز جزیره کیش آشنایی متعددی از سایر جزیره ها جمهوری اسلامی ایران نداریم.

جزیره‌های که در نقاط متعدد خلیج عجم قرار گرفته‌اند و فراهم پذیرایی از مهمانان و مسافرین می باشند. درین نوشته‌علمی با جاذبه‌ها، شرایط مکانی و اندکی باسابقه تاریخی 5 تا از زیباترین جزیره‌های استان های جنوبی آشنا می‌شویم.


جزیره کیش؛ زیباترین جزیره کشور ایران؛ راهبر جزایر!
جزیره کیش را با‌یقین می‌قدرت مشهورترین، دوست داستنی‌ترین و توریستی‌ترین جزیره جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد. اسم هیچکدام از جزیره‌ها دیگر کشور‌ایران به اندازه کیش در میان عموم آوازه ندارد. این مقصد پرطرفدار دارنده اشکال و اقسام جاذبه‌های طبیعی و توریسم میباشد، یک دسته بی نقص برای لذت بردن از مهاجرت!

جاذبه‌های توریسم

فارغ از معطلی برویم سراغ جاذبه‌های توریسم کیش؛ یکی خاص‌ترین جاذبه‌های کیش وجود کشتی یونانی به گل نشسته در مجاروت کنار دریا میباشد. در‌صورتی‌که به کیش مهاجرت کردید به طوری طرح ریزی فرمائید که تنگ غروب آفتاب در این جا باشید زیرا منظره بسیار خوشگل و خاطره‌انگیزی را برای شما به وجود خواهد آورد.

یکی لبریز طرفدارترین جاذبه‌های توریستی کیش وجود بازی‌های دریایی میباشد، اشکال تفریحات آبی رنگ مانند: غواصی، قایق‌سواری، چتر پاراسل، جت اسکی، شاتل، فلای بورد و ماهیگیری وجود دارا‌هستند. اسکله تعالی تفریحی، یکسری کنار دریا مرجانی قشنگ، گلشن طیوران و پارک دلفین‌ها، منزل عموم‌شناسی و درخت سبز قدیمی از سایر جاذبه‌های آن میباشند.

درباره سوابق تاریخی کیش سخن خوا‌هیم کرد، البته یک کدام از اماکن تاریخی کیش شهر تحت زمینی کاریز میباشد که قدمتی 2500 ساله داراست! سقف این جای پوشیده از صدف و مرجان‌هایست که به صورت فسیل درآمده‌اند و قدمت آنان تا 570 میلیون سال می رسد! کاریز را تلفیقی از هنر معماری اهل ایران و طبیعت می دانند. در شرایطی که به کیش رفتید مسلما از آن دیدن فرمایید.

غیر وابسته از جای ‌های متنوع توریستی که برایتان توضیح دادیم، می توانید در کیش اشکال وسایل نقلیه مانند: خودروهای گران قیمت، موتورسیکلت و دوچرخه نیز اجاره فرمائید و در زمان اقامتتان از رانندگی درین جزیره لذت ببرید. اما توصیه ما برای شما این میباشد در‌صورتی‌که در فصل خنک‌خیس سال به کیش مهاجرت کردید تجارب دوچرخه‌سواری در دیده‌انداز زیبای خیلج عجم را از دست ندهید.

خرید و پاساژ‌گردی در کیش

خب! برسیم به سوژه دیدنی و پرچالش خرید! کیش یک ناحیه آزاد میباشد و به جهت مجاورت بودن به تنگه هرمز سرمایه گذارای متعددی در آن انجام شده میباشد. گونه های مرکزها خرید، پاساژ و بازارهای تجاری و سنتی فراهم استقبال از مشتریان می‌باشند. راءس تجاری کیش، بازار مروارید، مرکز ها خرید بهشت و پانیذ تنی چند از آنان می‌باشند. به هر درحال حاضر اسم کیش به بازار و خرید گره خورده میباشد!

توصیه می کنیم پیش از خریداری نمودن کردن در کیش خصوصی به نوشته‌ی‌علمی مرکز ها خرید کیش بزنید تا کامل با پاساژها و بازارهای جزیره کیش آشنا گردید، آن گاه با دقت به ذوق و سلیقه و میزان دارایی خویش تصمیم بگیرید.

سوابق تاریخی جزیره کیش

یکی‌از جذابیت‌های هجرت این میباشد که اندکی درباره تاریخ آن حیطه بدانیم. اسم کهن این جزیره قیس بود. کیش طبق کتاب ها تاریخی از فرصت هخامنشیان جزئی از خاک کشور‌ایران میباشد. هرچند به جهت داشتن یک وضعیت جغرافیای مخصوص بارها در حین تاریخ آیتم هجوم و غارت قرار گرفته میباشد. ولی در دو ده سال قبلی برای منفعت بردن و احیای این جزیره همت متعددی گردیده است.

دیدنی میباشد بدانید که یک افسانه و اعتقاد و باور اسرارآمیز بین بومیان و ساکنین این جزیره وجود دارااست که کیش اولی جایی بود که بعداز گردباد حضرت نوح رمز از آب برآورد!

مجال پیشنهادی ما برای مسافرت به کیش اوایل دی‌ ماه تا آخرها فروددین ماه میباشد.

درین نصیب عملکرد کردیم به جنبه‌های متعدد جزیره کیش اشاره کنیم، از جاذبه‌های توریستی تا سوابق تاریخی آن. شما هم موافق می باشید که کیش سزاوار تیتر کاپیتانی جزیره‌هاست؟


قشم؛ مسافرت به مطرح ترین جزیره جمهوری اسلامی ایران!
جزیره قشم دو‌مین مقصد ما در مهاجرت به 5 جزیره زیبای کشور ایران میباشد! مطرح ترین جزیره کشور‌ایران قشم میباشد. اذن دهید معرفی قشم را اینطور استارت کنیم که هنگامی حرف از سفر به جزیره به فی مابین میاید، معمولا مسافرت جاده‌ای بدور از ذهن می رسد.

اما یکی‌از شایسته ترین خصوصیت‌های جزیره قشم قرار داشتن در مسافت اندکی از بندرعباس و بندر خمیر میباشد. براین اساس با یک سفرجاده‌ای که مدام طرف داران خاص خویش را داشته، به بندرعباس میرویم و با اندکی لنج سواری به قشم می‌رسیم.

جاذبه‌های توریسم

قشم دارنده جاذبه‌های طبیعی بسیار قشنگ و ولی منحصر میباشد که آب و هوای آن اثر شگفت آوری روی برخی از این اماکن نهاده میباشد. یکی شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های قشم دره ستارگان میباشد که بومیان به آن دره جن نیز می گویند.

این پدیده طبیعیِ اسرارآمیز که از فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی و تندبادها صورت گرفته، قدمتی 2 میلیون ساله داراست. دره ستارگان یک شاهکار طبیعی میباشد که یکی‌از شگفتی ها هفتگانه قشم محسوب میشود.

یکی از دیگر از شاهکارهای طبیعی قشم بیشه 8 هزار هکتاری حرا میباشد. حرا به نوعی از درخت گفته می شود. البته خصوصیت تعجب آور این بیشه این میباشد که هنگام مد به تحت آب می‌رود و منظر‌ه‌ای قشنگ را به وجود می آورد.

از سایر جاذبه‌های قشم که به طبع بایستی محرمانه به آنان زد غار نمک، تنگه چاهکوه، زیست‌گاه لاک پشت‌ها و بام قشم می باشند که هریک جذابیت خاص خویش را دارا‌هستند.

شرایط تجاری قشم

جزیره قشم یک حوزه‌ آزاد تجاری میباشد. قشم به جهت وضعیت جغرافیای خویش مدام آیتم دقت قرار داشته میباشد. سوابق تاریخی آن به زمان ساسانیان میرسد که در آن مجال نیز به جهت قرار داشتن در ناحیه‌ای خاص، امپراطوری‌های پارس، چین و حتی آفریقا از آن برای مبادله تجاری و فرهنگی به کار گیری می‌کردند.

به همین ادله امروز نیز قشم را یک قطب تجاری دوست داستنی در بین تاجران و خریداران میشناسیم. اما که سفارش میکنیم در مسافرت به قشم به بازارها و پاساژهای متنوع آن مانند: مرکزها خرید ستاره، سیتی سنتر، خرید فردوسی و خلیج عجم رمز بزنید.

در نصیب گذشته گفتیم که یک کدام از جاذبه‌های کیش مرکز ها خرید آن می باشند البته می بایست بدانید که قشم مکان مطلوب‌تری برای خرید میباشد و ارزش‌ها مقرون به صرفه‌خیس می باشند.

قشم دارنده مرکزها خرید بسیار متعددی میباشد که ممکن میباشد سرگیجه بگیرید! برای همین سفارش میکنیم نوشته‌ی‌علمی مرکز ها خرید قشم را مسلما تحقیق نمایید.

قشم یک زیست‌بوم با التفات میباشد
شاید تا الان متوجه گردیده باشید که قشم غیر وابسته از جاذبه‌های تجاری و طبیعی، حائز اهمیت فراوانی از دید زیست بوم جانواران و پوشش‌های گیاهی میباشد. قشم یک کدام از مهم ترین جزیره ها جمهوری اسلامی ایران برای پژوهش سیرتکامل‌های متعدد جانواری میباشد.

بین این 5 جزیره که نظارت خوا هیم کرد قشم شایسته ترین آیتم برای سفر در زمان چهار فصل میباشد، اما که به جهت آب و هوای شرجی آن در فصل گرما موقعیت طاقت فرسا‌تری را خواهید داشت.

همانگونه که دیدید قشم دسته‌ای بی‌نظیر از وضعیت‌های مختلف تجاری، طبیعی و توریسم میباشد. که شاید اندکی در پایین سایه کیش قرار گرفته میباشد.

جزیره هرمز؛ رنگین کمان جزایر!
پیرو سفرمان به جزیره ها جنوب کشور ایران برویم به جزیره هرمز، جزیره‌ای قشنگ و دوست‌داشتنی که به رنگین کمان نیز دارای اسم و رسم میباشد. هرمز به جهت قرار داشتن در اطراف تنگه هرمز و وضعیت پراهمیتی که داراست به کلید خلیج عجم اسم‌گذاری شد‌ه‌است.

جاذبه‌های توریسم

این مرزوبوم نیز مانند اخوی بزرگتر خویش جزیره قشم دارنده جغرافیا و بافت گیاهی و طبیعی خاص و پراهمیت میباشد. بیشه‌ها، کویر‌ها و کوه‌ها خلال جاذبه طبیعی برای هرمز، خصوصیت جغرافیایی خاصی نیز ایجاده کرده‌اند.

مشهورترین جاذبه توریسم هرمز دره رنگین کمان میباشد که یک کدام از لقب ها این جزیره نیز از آن گرفته گردیده‌است. عامل اسم گذاری این دره این میباشد که تنوع رنگی خاک و اشکال سنگ سبب به وجود وارد شدن طیف رنگی دیده نوازی در آن گردیده که یادآور رنگین کمان میباشد.
یکی از دیگر از جاذبه‌های تاریخی این جزیره که هر ساله گردشگران متعددی را به‌این حوزه‌ روان می‌نماید قلعه پرتغالی‌هاست. این سازه از زمان استعمار پرتغال در خلیج عجم به یادگار باقی‌مانده میباشد.

از سایر جای ‌های جذاب هرمز غار الهه نمک فیروزه‌ای میباشد که بومیان به آن الهه نمک نیز میگویند. یک کدام از دلایل زیبایی این غار رنگ‌های خاص دیواره‌های آن میباشد. شاید یک کدام از نکات تعجب آور هرمز همین تنوع رنگ در جای ‌های گوناگون این جزیره باشد.

خیلی‌ها هرمز را به مراسم پر اسم و رسم و سنتی فرش خاکی قرمز رنگ می شناسند. مراسمی که به پاسداشت عمر هزار ساله جزیره برپا میشود. محلی‌ها و بومیان با به کار گیری از خاک‌های رنگی جزیره طرح‌ها و نقش‌های مستقر را بر روی حاشیه دریا میکشند. اما به حافظه داشته باشید این مراسم معمولا در نصفه دوم سال (قربت عید باستانی) یا این که در اردیبهشت ماه به مناسبت روز خلیح عجم برگزار میشود.


رنگ قرمز رنگ بی شک امپراتور رنگ‌ها در جزیره هرمز میباشد! یک کدام از دیگر از جاذبه‌های هرمز کنار دریا سرخ میباشد. برهان این اسم‎‌گذاری قرمز رنگ بودن خاک تپه‌ها دور و بر این کنار دریا هست. خاک کنار دریا سرخ صرفا خاک خوراکی دنیاست که بومیان این حیطه از آن بعنوان چاشنی به کارگیری می‌نمایند! دیدنی میباشد بدانید که‌این خاک از دید اقتصادی نیز بسیار پر ارزش بوده و در صنعت های آرایشی، رنگ‌سازی و سرامیک‌سازی از آن به کارگیری می گردد.

حالت مکانی جزیره هرمز

هرمز نیز مانند جزیره قشم در مسافت اندکی از بندرعباس قرار گرفته و حدود 8 کیلومتر تا آن مسافت داراست که توسط لنج می‌قدرت به آن رسید. این جزیره به جهت داشتن خاک، کانی‌ها و ریز سنگ‌های خوشگل به فردوس زمین شناسان تبدیل شد‌ه‌است.

مجال پیشنهادی ما برای مهاجرت به هرمز آخرها فصل‌زمستان تا وسط اردیبهشت ماه میباشد.

البته نکته حائض اهمیت دیگر درباره هرمز این میباشد که آن را به راحتی می‌قدرت جزیره دیده نشده نامید، چون هیچ هتل یا این که مهمان‌پذیری در آن نیست! مسافران در جزیره هرمز در خیمه استراحت می‌نمایند یا این که در منزل بومیان مستقر میگردند. دیدنی میباشد خیر؟!


لارک؛ جزیره‌ی شب‌های پر‌نور!
جزیره لارک از لحاظ جمعیت و مردمی که در آن سکونت دارا‌هستند شاید خاص ترین جزیره درین لیست باشد. این مرزو بوم شناور نزدیک به 250 خانوار را در خویش مکان داده که کلیه آن‌ها در قلعه‌ای تاریخی معاش می‌نمایند!

دیدنی اینکه هنوز تماما پر‌نور نشده میباشد سوابق این قلعه به چه هنگامی میرسد! اولیه اعتقاد بر این بود که‌این قلعه به فرمان معدود فرمانروا افشار ایجاد شده است ولی امروزه گفته می شود که‌این سازه در زمان صوفیان و به وسیله پرتغالی‌ها تاسیس شده است.

جاذبه‌های توریسم

در‌این جزیره نچندان تبارک بنا‌های زیادی وجود داراست، مانند تلگراف‌منزل هند شرقی که در حیطه‌ای پر اسم و رسم به مرنه جای دارد. البته یکی‌از جاذبه‌های اساسی جزیره لارک وجود منزل‌هایی با عمر 800 سال در دل کوه‌های این جزیره میباشد.

یک کدام از دیگر از جاذبه‌های طبیعی و زیبای آن هنگامی نمایان می شود که شب فرا رسد. وجود پلانگتون ها در آب منجر گردیده هنگام واکنش امواج به کنار دریا، نوری آبی به وجود آید که چشم انداز‌ای قشنگ و دوست داشتنی را تولید می‌نماید.

معروف میباشد که همسایه جنوب بسیار خون‌گرم و مهمان‌واز می باشند. همین خصوصیت به یکی‌از تفریحات گردشگر‌های این جزیره تبدیل شد‌ه‌است. در هنگام شب میتوانید در کنار دریا نشسته و ماهی تنوری که بوسیله بومیان صید و پخت می شود رغبت نمایید.

مانند بخش اعظمی از جزیره ها مجال پیشنهادی ما برای مسافرت به لارک اوایل فصل‌زمستان تا آخرها فروددین ماه میباشد.

مستقل از جاذبه‌های طبیعی لارک بایستی به مسافت مطلوب از قشم که حدود 16 کیلومتر میباشد و دسترسی خیر و خوبی را آماده کرده اشاره نمود.


جزیره هنگام؛ تجارب تماشای شنای دلفین‌ها از مجاورت!
یک جزیره قشنگ دیگر در اطراف قشم. جزیره هنگام در جنوب قشم قرار گرفته میباشد. این جزیره مانند جزیره لارک جمعیت متعددی ندارد و حدود 600 نفر در آن بومی می‌باشند که در سه روستای هنگام معاش می‌نمایند.

جاذبه‌های توریسم

البته مهم ترین خصوصیت جزیره هنگام این میباشد که به شما اذن میدهد معاش و زیست دلفین‌ها را از مجاورت مشاهده کنید و لذت ببرید. که حقیقتا تجارب‌ای تعجب آور و دلرباست! خواسته ما نگاه کردن به دلفین‌ها در پارک‌های تصنعی و مصنوعی شهرهای متفاوت عالم وجود ندارد. شما در هنگام میتوانید شم حقیقی و واقعی معاش این جانوران شگفت‌انگیز را تجربیات فرمایید.
برای داشتن اینگونه تجربیات‌ای می بایست هکر نست قایق‌سواری را در آب‌های هنگام شروع فرمایید و به دل آب بزنید. ولی شانس شما در ماه‌های آذر و دی بیشتر میباشد.
جزیره هنگام دارنده یک کنار دریا نقره‌ای زیباست که منظره دلفریبی را ساخت و ساز نموده است. برهان رنگ این کنار دریا وجود ذرات نوعی از کانی میباشد. یکی‌از دیگر از جاذبه‌های این جزیره باراز سنتی دلنشین و پر اسم و رسم آن میباشد که می توانید در آن از صنعت های دستی این حیطه خرید نمائید. یادتان باشد مربای منحصر به فرد هنگام با اسم خاک سرخ یا این که گلک را آزمایش فرمائید!

حیات وحش جزیره هنگام

در کنار این جاذبه‌های طبیعی خوشگل جزیره هنگام دارنده حیات وحش طبیعی بی‌نظیری میباشد. بعضی از حیواناتی که درین جزیره وجود دارا‌هستند جزء سیرتکامل کم میباشند. حیواناتی نظیر: لاک‌‌پشت‌های پوزه عقابی، غزال ساکن جمهوری اسلامی ایران، خرچنگ‌های دریایی و خاردم مصری که تمامی درین جزیره معاش می‌نمایند.

مکانی آهسته برای استراحت
در پایان بایستی به ادب جان دار در هنگام اشاره نمود. برایتان گفتیم که هنگام از جزیره‌های نادر جمعیت جمهوری اسلامی ایران میباشد، این خویش منجر گردیده به گزینش قابل قبولی برای گذارندن تعطیلاتی آهسته تبدیل خواهد شد. تمامی ما زمانی حرف از مسافرت می‌گردد خاطر متانت و محلی بدور از هیایو میافتیم. جزیره هنگام یک گزینش بهتر برای استراحت در مکانی آهسته میباشد.

معرفی بهترین تفریحات فضای باز در تهران

طبیعت گردی چیست؟ بهترین لوکیشین ها برای طبیعت گردی

آیا تا به اکنون برایتان پرسش اتفاق افتاده که چندین جزیره در کشور‌ایران وجود دارااست؟ شاید اطمینان نکنید البته 427 جزیره خرد و بلندمرتبه در مرزوبوم وطنمان عرض‌اندام می‌نمایند. جزیره‌هایی که هریک با دقت به نوع جغرافیا و وضعیت مکانی دیده نواز و مخصوص می‌باشند.

زمانی نام جزیره به گوش ما می خورد معمولا حافظه مکانی خیلی خاص، دیدنی و گاهی اسرارآمیز میفتیم که در دل آب جای‌دارد. کشورمان جمهوری اسلامی ایران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متفاوت و بسیار زیبایی داراست و مدام می‌قدرت برای مهاجرت به مکانی بکر روی آن اکانت کرد.

تنی چند از این جزیره‌ها به جهت جاذبه‌های توریسم متنوع مقصدی خوب برای هجرت اکانت می آیند. جزیره‌هایی که اکثر آن ها در استان های جنوبی قرار دارا‌هستند. ولی خیلی از ما بجز جزیره کیش آشنایی متعددی از سایر جزیره ها جمهوری اسلامی ایران نداریم.

جزیره‌های که در نقاط متعدد خلیج عجم قرار گرفته‌اند و فراهم پذیرایی از مهمانان و مسافرین می باشند. درین نوشته‌علمی با جاذبه‌ها، شرایط مکانی و اندکی باسابقه تاریخی 5 تا از زیباترین جزیره‌های استان های جنوبی آشنا می‌شویم.


جزیره کیش؛ زیباترین جزیره کشور ایران؛ راهبر جزایر!
جزیره کیش را با‌یقین می‌قدرت مشهورترین، دوست داستنی‌ترین و توریستی‌ترین جزیره جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد. اسم هیچکدام از جزیره‌ها دیگر کشور‌ایران به اندازه کیش در میان عموم آوازه ندارد. این مقصد پرطرفدار دارنده اشکال و اقسام جاذبه‌های طبیعی و توریسم میباشد، یک دسته بی نقص برای لذت بردن از مهاجرت!

جاذبه‌های توریسم

فارغ از معطلی برویم سراغ جاذبه‌های توریسم کیش؛ یکی خاص‌ترین جاذبه‌های کیش وجود کشتی یونانی به گل نشسته در مجاروت کنار دریا میباشد. در‌صورتی‌که به کیش مهاجرت کردید به طوری طرح ریزی فرمائید که تنگ غروب آفتاب در این جا باشید زیرا منظره بسیار خوشگل و خاطره‌انگیزی را برای شما به وجود خواهد آورد.

یکی لبریز طرفدارترین جاذبه‌های توریستی کیش وجود بازی‌های دریایی میباشد، اشکال تفریحات آبی رنگ مانند: غواصی، قایق‌سواری، چتر پاراسل، جت اسکی، شاتل، فلای بورد و ماهیگیری وجود دارا‌هستند. اسکله تعالی تفریحی، یکسری کنار دریا مرجانی قشنگ، گلشن طیوران و پارک دلفین‌ها، منزل عموم‌شناسی و درخت سبز قدیمی از سایر جاذبه‌های آن میباشند.

درباره سوابق تاریخی کیش سخن خوا‌هیم کرد، البته یک کدام از اماکن تاریخی کیش شهر تحت زمینی کاریز میباشد که قدمتی 2500 ساله داراست! سقف این جای پوشیده از صدف و مرجان‌هایست که به صورت فسیل درآمده‌اند و قدمت آنان تا 570 میلیون سال می رسد! کاریز را تلفیقی از هنر معماری اهل ایران و طبیعت می دانند. در شرایطی که به کیش رفتید مسلما از آن دیدن فرمایید.

غیر وابسته از جای ‌های متنوع توریستی که برایتان توضیح دادیم، می توانید در کیش اشکال وسایل نقلیه مانند: خودروهای گران قیمت، موتورسیکلت و دوچرخه نیز اجاره فرمائید و در زمان اقامتتان از رانندگی درین جزیره لذت ببرید. اما توصیه ما برای شما این میباشد در‌صورتی‌که در فصل خنک‌خیس سال به کیش مهاجرت کردید تجارب دوچرخه‌سواری در دیده‌انداز زیبای خیلج عجم را از دست ندهید.

خرید و پاساژ‌گردی در کیش

خب! برسیم به سوژه دیدنی و پرچالش خرید! کیش یک ناحیه آزاد میباشد و به جهت مجاورت بودن به تنگه هرمز سرمایه گذارای متعددی در آن انجام شده میباشد. گونه های مرکزها خرید، پاساژ و بازارهای تجاری و سنتی فراهم استقبال از مشتریان می‌باشند. راءس تجاری کیش، بازار مروارید، مرکز ها خرید بهشت و پانیذ تنی چند از آنان می‌باشند. به هر درحال حاضر اسم کیش به بازار و خرید گره خورده میباشد!

توصیه می کنیم پیش از خریداری نمودن کردن در کیش خصوصی به نوشته‌ی‌علمی مرکز ها خرید کیش بزنید تا کامل با پاساژها و بازارهای جزیره کیش آشنا گردید، آن گاه با دقت به ذوق و سلیقه و میزان دارایی خویش تصمیم بگیرید.

سوابق تاریخی جزیره کیش

یکی‌از جذابیت‌های هجرت این میباشد که اندکی درباره تاریخ آن حیطه بدانیم. اسم کهن این جزیره قیس بود. کیش طبق کتاب ها تاریخی از فرصت هخامنشیان جزئی از خاک کشور‌ایران میباشد. هرچند به جهت داشتن یک وضعیت جغرافیای مخصوص بارها در حین تاریخ آیتم هجوم و غارت قرار گرفته میباشد. ولی در دو ده سال قبلی برای منفعت بردن و احیای این جزیره همت متعددی گردیده است.

دیدنی میباشد بدانید که یک افسانه و اعتقاد و باور اسرارآمیز بین بومیان و ساکنین این جزیره وجود دارااست که کیش اولی جایی بود که بعداز گردباد حضرت نوح رمز از آب برآورد!

مجال پیشنهادی ما برای مسافرت به کیش اوایل دی‌ ماه تا آخرها فروددین ماه میباشد.

درین نصیب عملکرد کردیم به جنبه‌های متعدد جزیره کیش اشاره کنیم، از جاذبه‌های توریستی تا سوابق تاریخی آن. شما هم موافق می باشید که کیش سزاوار تیتر کاپیتانی جزیره‌هاست؟


قشم؛ مسافرت به مطرح ترین جزیره جمهوری اسلامی ایران!
جزیره قشم دو‌مین مقصد ما در مهاجرت به 5 جزیره زیبای کشور ایران میباشد! مطرح ترین جزیره کشور‌ایران قشم میباشد. اذن دهید معرفی قشم را اینطور استارت کنیم که هنگامی حرف از سفر به جزیره به فی مابین میاید، معمولا مسافرت جاده‌ای بدور از ذهن می رسد.

اما یکی‌از شایسته ترین خصوصیت‌های جزیره قشم قرار داشتن در مسافت اندکی از بندرعباس و بندر خمیر میباشد. براین اساس با یک سفرجاده‌ای که مدام طرف داران خاص خویش را داشته، به بندرعباس میرویم و با اندکی لنج سواری به قشم می‌رسیم.

جاذبه‌های توریسم

قشم دارنده جاذبه‌های طبیعی بسیار قشنگ و ولی منحصر میباشد که آب و هوای آن اثر شگفت آوری روی برخی از این اماکن نهاده میباشد. یکی شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های قشم دره ستارگان میباشد که بومیان به آن دره جن نیز می گویند.

این پدیده طبیعیِ اسرارآمیز که از فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی و تندبادها صورت گرفته، قدمتی 2 میلیون ساله داراست. دره ستارگان یک شاهکار طبیعی میباشد که یکی‌از شگفتی ها هفتگانه قشم محسوب میشود.

یکی از دیگر از شاهکارهای طبیعی قشم بیشه 8 هزار هکتاری حرا میباشد. حرا به نوعی از درخت گفته می شود. البته خصوصیت تعجب آور این بیشه این میباشد که هنگام مد به تحت آب می‌رود و منظر‌ه‌ای قشنگ را به وجود می آورد.

از سایر جاذبه‌های قشم که به طبع بایستی محرمانه به آنان زد غار نمک، تنگه چاهکوه، زیست‌گاه لاک پشت‌ها و بام قشم می باشند که هریک جذابیت خاص خویش را دارا‌هستند.

شرایط تجاری قشم

جزیره قشم یک حوزه‌ آزاد تجاری میباشد. قشم به جهت وضعیت جغرافیای خویش مدام آیتم دقت قرار داشته میباشد. سوابق تاریخی آن به زمان ساسانیان میرسد که در آن مجال نیز به جهت قرار داشتن در ناحیه‌ای خاص، امپراطوری‌های پارس، چین و حتی آفریقا از آن برای مبادله تجاری و فرهنگی به کار گیری می‌کردند.

به همین ادله امروز نیز قشم را یک قطب تجاری دوست داستنی در بین تاجران و خریداران میشناسیم. اما که سفارش میکنیم در مسافرت به قشم به بازارها و پاساژهای متنوع آن مانند: مرکزها خرید ستاره، سیتی سنتر، خرید فردوسی و خلیج عجم رمز بزنید.

در نصیب گذشته گفتیم که یک کدام از جاذبه‌های کیش مرکز ها خرید آن می باشند البته می بایست بدانید که قشم مکان مطلوب‌تری برای خرید میباشد و ارزش‌ها مقرون به صرفه‌خیس می باشند.

قشم دارنده مرکزها خرید بسیار متعددی میباشد که ممکن میباشد سرگیجه بگیرید! برای همین سفارش میکنیم نوشته‌ی‌علمی مرکز ها خرید قشم را مسلما تحقیق نمایید.

قشم یک زیست‌بوم با التفات میباشد
شاید تا الان متوجه گردیده باشید که قشم غیر وابسته از جاذبه‌های تجاری و طبیعی، حائز اهمیت فراوانی از دید زیست بوم جانواران و پوشش‌های گیاهی میباشد. قشم یک کدام از مهم ترین جزیره ها جمهوری اسلامی ایران برای پژوهش سیرتکامل‌های متعدد جانواری میباشد.

بین این 5 جزیره که نظارت خوا هیم کرد قشم شایسته ترین آیتم برای سفر در زمان چهار فصل میباشد، اما که به جهت آب و هوای شرجی آن در فصل گرما موقعیت طاقت فرسا‌تری را خواهید داشت.

همانگونه که دیدید قشم دسته‌ای بی‌نظیر از وضعیت‌های مختلف تجاری، طبیعی و توریسم میباشد. که شاید اندکی در پایین سایه کیش قرار گرفته میباشد.

جزیره هرمز؛ رنگین کمان جزایر!
پیرو سفرمان به جزیره ها جنوب کشور ایران برویم به جزیره هرمز، جزیره‌ای قشنگ و دوست‌داشتنی که به رنگین کمان نیز دارای اسم و رسم میباشد. هرمز به جهت قرار داشتن در اطراف تنگه هرمز و وضعیت پراهمیتی که داراست به کلید خلیج عجم اسم‌گذاری شد‌ه‌است.

جاذبه‌های توریسم

این مرزوبوم نیز مانند اخوی بزرگتر خویش جزیره قشم دارنده جغرافیا و بافت گیاهی و طبیعی خاص و پراهمیت میباشد. بیشه‌ها، کویر‌ها و کوه‌ها خلال جاذبه طبیعی برای هرمز، خصوصیت جغرافیایی خاصی نیز ایجاده کرده‌اند.

مشهورترین جاذبه توریسم هرمز دره رنگین کمان میباشد که یک کدام از لقب ها این جزیره نیز از آن گرفته گردیده‌است. عامل اسم گذاری این دره این میباشد که تنوع رنگی خاک و اشکال سنگ سبب به وجود وارد شدن طیف رنگی دیده نوازی در آن گردیده که یادآور رنگین کمان میباشد.
یکی از دیگر از جاذبه‌های تاریخی این جزیره که هر ساله گردشگران متعددی را به‌این حوزه‌ روان می‌نماید قلعه پرتغالی‌هاست. این سازه از زمان استعمار پرتغال در خلیج عجم به یادگار باقی‌مانده میباشد.

از سایر جای ‌های جذاب هرمز غار الهه نمک فیروزه‌ای میباشد که بومیان به آن الهه نمک نیز میگویند. یک کدام از دلایل زیبایی این غار رنگ‌های خاص دیواره‌های آن میباشد. شاید یک کدام از نکات تعجب آور هرمز همین تنوع رنگ در جای ‌های گوناگون این جزیره باشد.

خیلی‌ها هرمز را به مراسم پر اسم و رسم و سنتی فرش خاکی قرمز رنگ می شناسند. مراسمی که به پاسداشت عمر هزار ساله جزیره برپا میشود. محلی‌ها و بومیان با به کار گیری از خاک‌های رنگی جزیره طرح‌ها و نقش‌های مستقر را بر روی حاشیه دریا میکشند. اما به حافظه داشته باشید این مراسم معمولا در نصفه دوم سال (قربت عید باستانی) یا این که در اردیبهشت ماه به مناسبت روز خلیح عجم برگزار میشود.


رنگ قرمز رنگ بی شک امپراتور رنگ‌ها در جزیره هرمز میباشد! یک کدام از دیگر از جاذبه‌های هرمز کنار دریا سرخ میباشد. برهان این اسم‎‌گذاری قرمز رنگ بودن خاک تپه‌ها دور و بر این کنار دریا هست. خاک کنار دریا سرخ صرفا خاک خوراکی دنیاست که بومیان این حیطه از آن بعنوان چاشنی به کارگیری می‌نمایند! دیدنی میباشد بدانید که‌این خاک از دید اقتصادی نیز بسیار پر ارزش بوده و در صنعت های آرایشی، رنگ‌سازی و سرامیک‌سازی از آن به کارگیری می گردد.

حالت مکانی جزیره هرمز

هرمز نیز مانند جزیره قشم در مسافت اندکی از بندرعباس قرار گرفته و حدود 8 کیلومتر تا آن مسافت داراست که توسط لنج می‌قدرت به آن رسید. این جزیره به جهت داشتن خاک، کانی‌ها و ریز سنگ‌های خوشگل به فردوس زمین شناسان تبدیل شد‌ه‌است.

مجال پیشنهادی ما برای مهاجرت به هرمز آخرها فصل‌زمستان تا وسط اردیبهشت ماه میباشد.

البته نکته حائض اهمیت دیگر درباره هرمز این میباشد که آن را به راحتی می‌قدرت جزیره دیده نشده نامید، چون هیچ هتل یا این که مهمان‌پذیری در آن نیست! مسافران در جزیره هرمز در خیمه استراحت می‌نمایند یا این که در منزل بومیان مستقر میگردند. دیدنی میباشد خیر؟!


لارک؛ جزیره‌ی شب‌های پر‌نور!
جزیره لارک از لحاظ جمعیت و مردمی که در آن سکونت دارا‌هستند شاید خاص ترین جزیره درین لیست باشد. این مرزو بوم شناور نزدیک به 250 خانوار را در خویش مکان داده که کلیه آن‌ها در قلعه‌ای تاریخی معاش می‌نمایند!

دیدنی اینکه هنوز تماما پر‌نور نشده میباشد سوابق این قلعه به چه هنگامی میرسد! اولیه اعتقاد بر این بود که‌این قلعه به فرمان معدود فرمانروا افشار ایجاد شده است ولی امروزه گفته می شود که‌این سازه در زمان صوفیان و به وسیله پرتغالی‌ها تاسیس شده است.

جاذبه‌های توریسم

در‌این جزیره نچندان تبارک بنا‌های زیادی وجود داراست، مانند تلگراف‌منزل هند شرقی که در حیطه‌ای پر اسم و رسم به مرنه جای دارد. البته یکی‌از جاذبه‌های اساسی جزیره لارک وجود منزل‌هایی با عمر 800 سال در دل کوه‌های این جزیره میباشد.

یک کدام از دیگر از جاذبه‌های طبیعی و زیبای آن هنگامی نمایان می شود که شب فرا رسد. وجود پلانگتون ها در آب منجر گردیده هنگام واکنش امواج به کنار دریا، نوری آبی به وجود آید که چشم انداز‌ای قشنگ و دوست داشتنی را تولید می‌نماید.

معروف میباشد که همسایه جنوب بسیار خون‌گرم و مهمان‌واز می باشند. همین خصوصیت به یکی‌از تفریحات گردشگر‌های این جزیره تبدیل شد‌ه‌است. در هنگام شب میتوانید در کنار دریا نشسته و ماهی تنوری که بوسیله بومیان صید و پخت می شود رغبت نمایید.

مانند بخش اعظمی از جزیره ها مجال پیشنهادی ما برای مسافرت به لارک اوایل فصل‌زمستان تا آخرها فروددین ماه میباشد.

مستقل از جاذبه‌های طبیعی لارک بایستی به مسافت مطلوب از قشم که حدود 16 کیلومتر میباشد و دسترسی خیر و خوبی را آماده کرده اشاره نمود.


جزیره هنگام؛ تجارب تماشای شنای دلفین‌ها از مجاورت!
یک جزیره قشنگ دیگر در اطراف قشم. جزیره هنگام در جنوب قشم قرار گرفته میباشد. این جزیره مانند جزیره لارک جمعیت متعددی ندارد و حدود 600 نفر در آن بومی می‌باشند که در سه روستای هنگام معاش می‌نمایند.

جاذبه‌های توریسم

البته مهم ترین خصوصیت جزیره هنگام این میباشد که به شما اذن میدهد معاش و زیست دلفین‌ها را از مجاورت مشاهده کنید و لذت ببرید. که حقیقتا تجارب‌ای تعجب آور و دلرباست! خواسته ما نگاه کردن به دلفین‌ها در پارک‌های تصنعی و مصنوعی شهرهای متفاوت عالم وجود ندارد. شما در هنگام میتوانید شم حقیقی و واقعی معاش این جانوران شگفت‌انگیز را تجربیات فرمایید.
برای داشتن اینگونه تجربیات‌ای می بایست هکر نست قایق‌سواری را در آب‌های هنگام شروع فرمایید و به دل آب بزنید. ولی شانس شما در ماه‌های آذر و دی بیشتر میباشد.
جزیره هنگام دارنده یک کنار دریا نقره‌ای زیباست که منظره دلفریبی را ساخت و ساز نموده است. برهان رنگ این کنار دریا وجود ذرات نوعی از کانی میباشد. یکی‌از دیگر از جاذبه‌های این جزیره باراز سنتی دلنشین و پر اسم و رسم آن میباشد که می توانید در آن از صنعت های دستی این حیطه خرید نمائید. یادتان باشد مربای منحصر به فرد هنگام با اسم خاک سرخ یا این که گلک را آزمایش فرمائید!

حیات وحش جزیره هنگام

در کنار این جاذبه‌های طبیعی خوشگل جزیره هنگام دارنده حیات وحش طبیعی بی‌نظیری میباشد. بعضی از حیواناتی که درین جزیره وجود دارا‌هستند جزء سیرتکامل کم میباشند. حیواناتی نظیر: لاک‌‌پشت‌های پوزه عقابی، غزال ساکن جمهوری اسلامی ایران، خرچنگ‌های دریایی و خاردم مصری که تمامی درین جزیره معاش می‌نمایند.

مکانی آهسته برای استراحت
در پایان بایستی به ادب جان دار در هنگام اشاره نمود. برایتان گفتیم که هنگام از جزیره‌های نادر جمعیت جمهوری اسلامی ایران میباشد، این خویش منجر گردیده به گزینش قابل قبولی برای گذارندن تعطیلاتی آهسته تبدیل خواهد شد. تمامی ما زمانی حرف از مسافرت می‌گردد خاطر متانت و محلی بدور از هیایو میافتیم. جزیره هنگام یک گزینش بهتر برای استراحت در مکانی آهسته میباشد.

معرفی بهترین تفریحات فضای باز در تهران

طبیعت گردی چیست؟ بهترین لوکیشین ها برای طبیعت گردی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 33
  • بازدید کلی : 132
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه